ΚΑλησπέρα neonileias .Πράγματι η κατάσταση στα πανεπιστήμια είναι τραγική .Όταν ήμουν εγώ φοιτήτρια τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα .Υπήρχε όμως ένα φοιτητικό κίνημα που βρισκόταν σε ανοδική πορεία . Έκτοτε τα πράγματα χειροτέρευαν συνεχώς γιατί ο έλεγχος περνούσε στα χέρια των κομμάτων και τα φοιτητικά αιτήματα γίνονταν αντικείμενο διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους πολιτικούς φορείς. Οι φοιτητές αν δεν κινητοποιηθούν , αν δεν διαμορφώσουν τις προτάσεις τους κι αν δεν αμφισβητήσουν σοβαρά τους θεσμούς που έχουν φέρει σ΄ αυτό το χάλι τα πανεπιστήμια δεν θα λυθούν ποτέ τα προβλήματά τους . Το πανεπιστήμιο τις τελευταίες δεκαετίες δεν είναι τόπος της έρευνας και της επιστημονικής σκέψης , δεν παράγει τίποτε πέρα από συνωμοσίες, ψηφοθηρίες και διορισμούς των παρακοιμώμενων των κομμάτων .Έχω κακή πείρα και από τις σπουδές μου και από τις προσπάθειες που έκανα στη συνέχεια για να μπω στο πανεπιστήμιο ως λέκτορας .Και λυπάμαι κι εγώ πάρα πολύ γι΄αυτό το κατάντι .
Η σχέση- συζήτηση πρέπει να τεθεί σ άλλο επίπεδο, έτσι ώστε τα δεδομένα να δομηθούν με διαφορετικό τρόπο. Πολλά προβλήματα πηγάζουν από προκαταλήψεις αυτό έχει οδηγήσει να ασκούνται νέες δράσεις πάνω σε λανθασμένες δράσεις. Φαύλος κύκλος. Θα συμφωνήσω με αυτά που αναφέρεις, η εξέλιξη των συστημάτων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αλληλεπίδραση, εδώ έχουμε μείνει ακόμη στην αρχική κατάσταση, από το 75 τα ίδια γίνονται
Tα ίδια γίνονταν και από τότε.Και δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι η λύση σ΄ αυτόν τον φαύλο κύκλο που ανέφερες.Το ελληνικό κράτος είναι ένα μπάχαλο σ΄όλους τους τομείς .Το πανεπιστήμιο είναι κι αυτό ένα κομμάτι της νεοελληνικής σχιζοφρένειας. Καθηγητές γαντζωμένοι στις θεσούλες τους που περιμένουν να βγουν στη σύνταξη και φοιτητές που παίρνουν πτυχία και δουλεύουν σε άσχετους κλάδους από το αντικειμενο των σπουδών τους.Αυτό έίναι το ελληνικό σύστημα παιδείας.
Η μέχρι σήμερα πορεία του φοιτητικού κινήματος στην Ελλάδα είναι περίεργη, το φοιτητικό κίνημα δεν έχει πολιτικό λόγο. Oι καταλήψεις και το πεζοδρόμιο είναι αντίδραση χωρίς ουσία, αυτό εξυπηρετεί μόνο σκοπιμότητες των κέντρων που θέλουν να εκμεταλλευτούν το φοιτητή, ο φοιτητής έχει γίνει εργαλείο- προϊόν. Αυτό εύκολα γίνεται αντιληπτό αν σκεφτείς ότι η τελευταία πολιτική γενιά που έβγαλε το ελληνικό πανεπιστήμιο ήταν η γενιά του πολυτεχνείου.
Κατερίνα μου καλημέρα, άσχετο με το θέμα σου αλλά μιας και πέρασα από εδώ να σου πω. Είδα σήμερα πως ζητάνε λέει να επιστραφεί το βιβλίο της Διδώς Σωτηρίου από τα σχολεία. Να μην το σχολιάσω τώρα αυτό, ίσως να είναι και θέμα ανάρτησης. άλλο να ρωτήσω. Τώρα που τελειώνει ο Μάης, λες να βρεις λίγο χρόνο να ρίξεις μια ματιά στο βιβλίο μου; δίχως πίεση έτσι; αλλά να, είναι που με νοιάζει να δω τι θα πεις... Καλημέρα
Αυτό εννοούσα κι εγώ Βασίλη ότι η τελευταία γενιά ήμασταν εμείς .Από κει και πέρα το φοιτητικό κίνημα πήρε την κατρακύλα και το πανεπιστήμιο ακόμα μεγαλύτερη.Βεβαια τώρα οι φοιτητές δεν έχουν πολιτικό λόγο γιατί τους έχουν χειραγωγήσει τα συνδικαλιστικά τους όργανα που παίζουν παιχνίδια εξουσίας εκμεταλλευόμενα τις κινητοποιήσεις των φοιτητών . Γι΄αυτό μιλάω κι εγώ για μια χειραφέτιση του φοιτητικού κινήματος και μια επανατοποθέτηση του συνολικού ζητήματος της παιδείας από τους ίδιους τους φοιτητές. Τίποτα δεν αποκλείει έναν δεύτερο Μάη του 68 .Γιατί όχι .Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει για όλους μας πια και οι κομματικές γραμμές έχουν χρεωκοπήσει.
Η γενιά σου εννοείς ότι ήταν η τελευταία; Δεν έχεις άδικο, oτι συμβαίνει στο ελληνικό πανεπιστήμιο είναι δύσκολο να κατανοηθεί με όρους απλής λογικής. Δεν θα μπορούσε να είναι όμως διαφορετικά, όταν το δημόσιο σχολείο λειτουργεί ως συμπληρωματικό του φροντιστηρίου, όταν τα πανεπιστήμια δεν προσπαθούν, αλλά και δεν θέλουν να προάγουν τη γνώση, ταυτόχρονα έχουν περάσει 3κπσ με δις που θυσιάστηκαν άσκοπα, τι έγιναν άραγε τόσα χρήματα;
Συμφωνώ με την άποψη που εκφράζεις για την χειραγώγηση του φοιτητικού κινήματος. Ακριβώς το ίδιο δεν συμβαίνει και στα συνδικάτα που έχουν γίνει αλτήρας για να μεταπηδούν κάποιοι στο κοινοβούλιο τελικά...Το ίδιο σκηνικό διέπει και τον κοινωνικό ιστό με το στυλ του βολέματος και της αρπαχτής ;;; Η κατάσταση θα αλλάξει όταν τελικά ο καθείς από εμάς συνειδητοποιήσει το τι τελικά συμβαίνει γύρω του και προσπαθήσει να μην είναι παθητικός δεκτής –ούτε τελικά μελλοντικά βολεψακιας μιας κακώς εννοούμενη πραγματικότητας αλλά ενεργός πολίτης σε μια χωρά που γέννησε τη δημοκρατία με οδύνες τοκετού άπειρες. …
13 comments:
Ακροβασίες
Γενική διαπίστωση είναι ότι η εικόνα στα πανεπιστήμια είναι τραγική.
Ολόκληρο το άρθρο: http://neoinileias.blogspot.com/
ΚΑλησπέρα neonileias .Πράγματι η κατάσταση στα πανεπιστήμια είναι τραγική .Όταν ήμουν εγώ φοιτήτρια τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα .Υπήρχε όμως ένα φοιτητικό κίνημα που βρισκόταν σε ανοδική πορεία . Έκτοτε τα πράγματα χειροτέρευαν συνεχώς γιατί ο έλεγχος περνούσε στα χέρια των κομμάτων και τα φοιτητικά αιτήματα γίνονταν αντικείμενο διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους πολιτικούς φορείς. Οι φοιτητές αν δεν κινητοποιηθούν , αν δεν διαμορφώσουν τις προτάσεις τους κι αν δεν αμφισβητήσουν σοβαρά τους θεσμούς που έχουν φέρει σ΄ αυτό το χάλι τα πανεπιστήμια δεν θα λυθούν ποτέ τα προβλήματά τους . Το πανεπιστήμιο τις τελευταίες δεκαετίες δεν είναι τόπος της έρευνας και της επιστημονικής σκέψης , δεν παράγει τίποτε πέρα από συνωμοσίες, ψηφοθηρίες και διορισμούς των παρακοιμώμενων των κομμάτων .Έχω κακή πείρα και από τις σπουδές μου και από τις προσπάθειες που έκανα στη συνέχεια για να μπω στο πανεπιστήμιο ως λέκτορας .Και λυπάμαι κι εγώ πάρα πολύ γι΄αυτό το κατάντι .
Η σχέση- συζήτηση πρέπει να τεθεί σ άλλο επίπεδο, έτσι ώστε τα δεδομένα να δομηθούν με διαφορετικό τρόπο.
Πολλά προβλήματα πηγάζουν από προκαταλήψεις αυτό έχει οδηγήσει να ασκούνται νέες δράσεις πάνω σε λανθασμένες δράσεις. Φαύλος κύκλος.
Θα συμφωνήσω με αυτά που αναφέρεις, η εξέλιξη των συστημάτων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αλληλεπίδραση, εδώ έχουμε μείνει ακόμη στην αρχική κατάσταση, από το 75 τα ίδια γίνονται
Tα ίδια γίνονταν και από τότε.Και δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι η λύση σ΄ αυτόν τον φαύλο κύκλο που ανέφερες.Το ελληνικό κράτος είναι ένα μπάχαλο σ΄όλους τους τομείς .Το πανεπιστήμιο είναι κι αυτό ένα κομμάτι της νεοελληνικής σχιζοφρένειας. Καθηγητές γαντζωμένοι στις θεσούλες τους που περιμένουν να βγουν στη σύνταξη και φοιτητές που παίρνουν πτυχία και δουλεύουν σε άσχετους κλάδους από το αντικειμενο των σπουδών τους.Αυτό έίναι το ελληνικό σύστημα παιδείας.
Γι αυτο πρεπει να γινει σύνδεση του ανθρώπινου κεφαλαίου με την παραγωγή.
τι εννοείς όταν λες "μαζικές συζητήσεις";
Εννοώ ανοιχτές συζητήσεις στα πανεπιστήμια , όπως κάναμε κάποτε στα αμφιθέατρα τότε που υπήρχε ακόμα φοιτητικό κίνημα.
Η μέχρι σήμερα πορεία του φοιτητικού κινήματος στην Ελλάδα είναι περίεργη, το φοιτητικό κίνημα δεν έχει πολιτικό λόγο.
Oι καταλήψεις και το πεζοδρόμιο είναι αντίδραση χωρίς ουσία, αυτό εξυπηρετεί μόνο σκοπιμότητες των κέντρων που θέλουν να εκμεταλλευτούν το φοιτητή, ο φοιτητής έχει γίνει εργαλείο- προϊόν.
Αυτό εύκολα γίνεται αντιληπτό αν σκεφτείς ότι η τελευταία πολιτική γενιά που έβγαλε το ελληνικό πανεπιστήμιο ήταν η γενιά του πολυτεχνείου.
Κατερίνα μου καλημέρα,
άσχετο με το θέμα σου αλλά μιας και πέρασα από εδώ να σου πω.
Είδα σήμερα πως ζητάνε λέει να επιστραφεί το βιβλίο της Διδώς Σωτηρίου από τα σχολεία.
Να μην το σχολιάσω τώρα αυτό, ίσως να είναι και θέμα ανάρτησης. άλλο να ρωτήσω. Τώρα που τελειώνει ο Μάης, λες να βρεις λίγο χρόνο να ρίξεις μια ματιά στο βιβλίο μου; δίχως πίεση έτσι; αλλά να, είναι που με νοιάζει να δω τι θα πεις...
Καλημέρα
Αυτό εννοούσα κι εγώ Βασίλη ότι η τελευταία γενιά ήμασταν εμείς .Από κει και πέρα το φοιτητικό κίνημα πήρε την κατρακύλα και το πανεπιστήμιο ακόμα μεγαλύτερη.Βεβαια τώρα οι φοιτητές δεν έχουν πολιτικό λόγο γιατί τους έχουν χειραγωγήσει τα συνδικαλιστικά τους όργανα που παίζουν παιχνίδια εξουσίας εκμεταλλευόμενα τις κινητοποιήσεις των φοιτητών . Γι΄αυτό μιλάω κι εγώ για μια χειραφέτιση του φοιτητικού κινήματος και μια επανατοποθέτηση του συνολικού ζητήματος της παιδείας από τους ίδιους τους φοιτητές. Τίποτα δεν αποκλείει έναν δεύτερο Μάη του 68 .Γιατί όχι .Τα πράγματα έχουν δυσκολέψει για όλους μας πια και οι κομματικές γραμμές έχουν χρεωκοπήσει.
Δημητρό μου , σήμερα παρουσιάζω το βιβλίο του Βαρβαρήγου και τελειώνω με τις υποχρεώσεις μου .Το Σαββατοκύριακο θα διαβάσω και το δικό σου. Φιλιά
Η γενιά σου εννοείς ότι ήταν η τελευταία; Δεν έχεις άδικο,
oτι συμβαίνει στο ελληνικό πανεπιστήμιο είναι δύσκολο να κατανοηθεί με όρους απλής λογικής.
Δεν θα μπορούσε να είναι όμως διαφορετικά, όταν το δημόσιο σχολείο λειτουργεί ως συμπληρωματικό του φροντιστηρίου, όταν τα πανεπιστήμια δεν προσπαθούν, αλλά και δεν θέλουν να προάγουν τη γνώση, ταυτόχρονα έχουν περάσει 3κπσ με δις που θυσιάστηκαν άσκοπα, τι έγιναν άραγε τόσα χρήματα;
Συμφωνώ με την άποψη που εκφράζεις
για την χειραγώγηση του φοιτητικού κινήματος.
Ακριβώς το ίδιο δεν συμβαίνει και στα συνδικάτα που έχουν γίνει αλτήρας
για να μεταπηδούν κάποιοι στο κοινοβούλιο τελικά...Το ίδιο σκηνικό
διέπει και τον κοινωνικό ιστό
με το στυλ του βολέματος και της αρπαχτής ;;; Η κατάσταση θα αλλάξει όταν τελικά ο καθείς από εμάς
συνειδητοποιήσει το τι τελικά συμβαίνει γύρω του και προσπαθήσει να μην είναι
παθητικός δεκτής –ούτε τελικά μελλοντικά βολεψακιας μιας κακώς εννοούμενη
πραγματικότητας αλλά ενεργός πολίτης σε μια χωρά που γέννησε τη δημοκρατία
με οδύνες τοκετού άπειρες. …
Αλλα είπαμε!!!
Θέλει αρετή και τόλμη
η ελευθεριά...
την καλημέρα μου !!!!
Post a Comment