Saturday, September 27, 2008

Μια μανιάτικη ιστορία

Μια ιστορία που μου την διηγήθηκαν στη Μάνη

Το 1928 το ελληνικό κράτος επέβαλε το φόρο της δεκάτης στους μανιάτες. Η φτωχή τότε Mάνη δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο επαχθές φορολογικό μέτρο . Οι μανιάτες αρνήθηκαν να πληρώσουν τον καινούργιο φόρο και εις ένδειξη διαμαρτυρίας έκαψαν τα γραφεία της Εφορείας στη Τζίμοβα(Αρεόπολη).Φρόντισαν όμως να κάψουν μόνο τα επίσημα έγγραφα αλλά όχι το κτίριο της Εφορείας.Την άλλη μέρα η αστυνομία άρχισε τις ανακρίσεις. Πιάνουν τον πρώτο περαστικό και τον ρωτούν .Μήπως ΄ξέρεις ποιος έβαλε τη φωτιά; Εγώ , απαντάει εκείνος.Τον συλλαμβάνουν και πάνε στον επόμενο .Μήπως ξέρεις ποιος έβαλε τη φωτιά; ρωτούν κι εκείνον .Εγώ απαντάει και ο επόμενος.Μετά σταματάνε μια γριά .Μήπως ξέρεις ποιος έβαλε τη φωτιά;γερόντισσα .Εγώ , απαντάει η γριά .Πιάνουν ένα μικρό παιδάκι.Μήπως ξέρεις ποιος έβαλε τη φωτιά, τον παίρνουν με το καλό .Εγώ , απαντάει και το παιδί .Κι όποιον σταματούσαν στο δρόμο και τον ρωτούσαν απαντούσε το ίδιο πράγμα.Η αστυνομία κατάλαβε πως δεν θα έβγαζε άκρη και σταμάτησε τις έρευνες .Έμεινε όμως με μια απορία .Γιατί κάψατε τα χαρτιά και όχι το κτίριο, ρώτησε τους μανιάτες . Γιατί το κτίριο ήταν μανιάτικο , απάντησαν εκείνοι .

1 comment:

Anonymous said...

Καλή σου μέρα Κατερίνα μου!
Αχ αυτοί οι Μανιάτες!!!
Μιας και με ρώτησες, ναι τελειώνω ένα άλλο μυθιστόρημα, ελπίζω μέσα στον Οκτώβρη να το έχω έτοιμο. Δεν έχει καμιά σχέση με την Μικρασία. Καλό είναι να δοκιμάζουμε να αφήνουμε την έμπνευση να καθορίζει εκείνη την συνέχεια. Δεν ξέρω αν συμφωνείς. Αν έχεις καιρό, μπορώ να σου στείλω κάτι να διαβάσεις...