Saturday, February 21, 2009

«Φουρτούνες» για τα παροπλισμένα πλοία
Η οικονομική ύφεση έχει προκαλέσει αναδουλειές στις θάλασσες, αλλά οι τοπικές κοινωνίες λένε «όχι» στα αγκυροβόλια
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΧ. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ | Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2009


Για νεκροταφεία πλοίων προορίζονται η Ελευσίνα, ο Μαλιακός κόλπος, ακόμη και η Χαλκίδα, λόγω της κρίσης στη ναυτιλία. Η οικονομική ύφεση έχει προκαλέσει αναδουλειές στις θάλασσες και αναπόφευκτα δεκάδες καράβια οδεύουν προς παροπλισμό. Μάλιστα, πληροφορίες τα θέλουν να φτάνουν ή και να ξεπερνούν τα 800! Ωστόσο οι θιγόμενες τοπικές κοινωνίες αντιδρούν και λένε «όχι» στα αγκυροβόλια, φοβούμενες τόσο τις επιπτώσεις στο περιβάλλον όσο και την επαναφορά των εικόνων παρακμής της δεκαετίας του 1980.

Στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου το υπουργείο Ναυτιλίας έστειλε σήμα στα λιμεναρχεία Χαλκίδας, Στυλίδας, Ιτέας, Αλιβερίου, Ιθάκης και Μεσολογγίου, με το οποίο «ξέθαψε» την απόφαση (1334/19.2.1982) του τότε υπουργού Ευ.Γιώτα με την οποία ορίζονταν οι εν λόγω θαλάσσιες περιοχές ως «αγκυροβόλια παροπλισμένων πλοίων». «Στα πλαίσια ενδεχόμενης ενεργοποίησης των εν λόγω αγκυροβολίων,γνωρίστε μας κατάσταση αυτών,δυναμικότητά τους σε αριθμό,είδος,μέγεθος πλοίων που δύνανται να εξυπηρετηθούν» αναφερόταν στο σήμα. Μάλιστα, ζητούσε από τους λιμενάρχες να προχωρήσουν «στη σύνταξη προσχεδίου ειδικού κανονισμού λιμένα» , χρησιμοποιώντας ως υπόδειγμα τον αντίστοιχο της Ελευσίνας, όπως συντάχθηκε στον Ν. 3131/2.08.1991 από τον τότε αρμόδιο υπουργό κ. Γ. Κατσιφάρα.

Στην Ελευσίνα, και λόγω της νομοθεσίας, η «φιλοξενία» πλοίων θεωρήθηκε μάλλον de facto. Την περίοδο 1982-1984, όπως διηγείται ο νυν δήμαρχος κ. Γ.Αμπατζόγλου, «υπήρχαν 435 κουφάρια πλοίων και έξι διαλυτήρια» . Σε μια προσπάθεια αποφυγής της... επιστροφής στο παρελθόν και έπειτα από παρεμβάσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης στη Βουλή ο κ. Αμπατζόγλου συναντήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Αν.Παπαληγούρα, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι «δεν θα παρουσιαστεί η ίδια εικόνα,διότι έχουν οριστεί και άλλα αγκυροβόλια,ενώ ο αριθμός των αιτήσεων είναι πολύ μικρός». Οπως σημειώνει ο κ. Αμπατζόγλου, ο υπουργός τού υποσχέθηκε ότι «τα καράβια δεν θα υπερβαίνουν τα 100, ενώ οι αιτήσεις παροπλισμού θα συνδέονται με ταυτόχρονη αναχώρηση πλοίων».
Πέραν των γνωστών τοποθεσιών, ο νόμος του 1982 ορίζει ως αγκυροβόλια παροπλισμού και την Αντίκυρα, το Γαλαξίδι, το Δρέπανο Λευκάδας, τον Αετό Ιθάκης, τον Αστακό, το Αργοστόλι, την Ηγουμενίτσα, τη Νέα Πέραμο Καβάλας, τον Αδάμαντα Μήλου, τον Πτελεό Βόλου και την ευρύτερη περιοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα το ΒΗΜΑ ΤΟΥ Σαββάτου 21.2.2009

No comments: