Friday, April 3, 2009

Το μανιάτικο μοιρολόι που αναφέρεται στην βεντέτα της οικογένειας Καριζώνη όπως καταγράφηκε από τον Ανάργυρο Κουτσιλιέρη

Ο  Πέτρος

Ε, Πέτρο , πέτρα  στρογγυλή
και πέτρα  κουριστάρικη
που δεν εμπόιες να σταθείς 
και μήδ΄επά και μηδ΄εκεί
και μήδε στο Κουτήφαρι.
Ζου το΄σκουξα  το ψυχικό
κάτσε  μη  πας Προσηλιακά,
τι θε να ζε σκοτώσουσι
οι Διβολιάνοι κ΄η γιαρχή.
Έννοια ζου  μάννα  έννοια ζου,
εγώ κι αν  πάου Προσηλιακά 
έχου  εκεί κυρογενιά 
και τίποτα  δεν σκιάζομαι.
΄Ενα Σαββάτ΄αποβραδίς
στον  Άϊ Δημήτρη εκάθοντα
κ΄εκάνασι  γεροντική,
ο Πέτρο μου να  σκοκωθεί.
Εύγιο τους  και χαλάλι τους
οι Διβολιάνοι κι ο στρατός 
με το Γιαννάκη  το γιατρό ,
οπού τον εδικιώσασι
το Γιάννη το  γιδοβοσκό,
του Καριζώνη  τον υγιό,
που δεν ήτα για τίποτα,
μόνο τα γίδα ν΄αγκολλά ,
να τρέχει   απάνου στα βουνά.

2 comments:

Ανδρέας Καρακόκκινος said...

Σκέφτομαι πόσο σημαντικό είναι
αναζητώντας τις ρίζες σου στη Μάνη,
να βρείς αυτό το μοιρολόι που τραγουδήθηκε για τους προγόνους σου. Αυτό νομίζω σου δημιουργεί την υποχρέωση να ψάξεις ακόμα πιό πολύ και να βρείς κι άλλες αναφορές για την οικογένεια σου και από τη μια να τα καταγράψεις αλλά και να αφίσεις κι εσύ τα σημάδια σου στη Μάνη. Έχεις αναφέρει κάποια σχέδια σου που έχουν σχέση με την αγάπη σου για τους Πειρατές, ετοιμάζεσαι να εκδόσεις ιστορίες για Πειρατές, βάλε στο πρόγραμμα και την οικογένεια Καριζώνη στην Μάνη.
Νομίζω αξίζει να βάλεις κι εκεί τη σφραγίδα σου όπως την έβαλες στη λογοτεχνία της Θεσσαλονίκης.
Κατερίνα, είπα τις σκέψεις μου διαβάζωντας το μοιρολόι.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Αντρέα μου , έχω μεγάλα σχέδια για τη Μάνη .Ήδη όμως έχω εκδώσει το Μεγάλο Αλγέρι που αναφέρεται στην βεντέτα της οικογένειάς μου στη Μάνη στα 1928. Γιατί οι βεντέτες αυτής της πολυτάραχης φάρας δεν είχαν τέλος.Και έτσι έφυγε και η οικογένεια Καριζώνη από εκείνα τα μέρη , κυνηγημένη και με την απειλή των αντιποίνων .Πάντως όταν διάβασα αυτό το μοιρολόι συγκλονίστηκα.Μου το βρήκαν οι μανιάτες και μου το έδειξαν όταν πρωτοπήγα στη Μάνη.Και τότε εξήγησα πολλές σκοτεινές πτυχές του χαρακτήρα μου.