Friday, June 6, 2008

Tαξίδι με τους Μανιάτες στην Κορσική-Ακολουθώντας τα ίχνη των Στεφανόπουλων που έφυγαν απο το Μεγάλο Αλγέρι (Οίτυλο) για την Κορσική

Η νήσος ήταν γνωστή στην αρχαίους θαλασσοπόρους ήδη από τη Μυκηναϊκή εποχή. Η ονομασία "Κύρνος" που τις προσέδωσαν οι αρχαίοι Έλληνες (1η χιλιετηρίδα π.Χ.) πιθανότατα έχει την ίδια ρίζα με τη λατινική ονομασία "Corsica". Πιθανώς όμως η αρχική ονομασία (2η χιλιετηρίδα π.Χ) να ήταν Σύρνος η οποία παραπέμπει στην λέξη Σειρήνες οπότε υπάρχει πιθανότητα η Κύρνος/Κορσική να ήταν η νήσος των Σειρήνων ή Σειρηνουσσών που αναφέρεται στην Οδύσσεια του Ομήρου.

[Επεξεργασία] Ιστορία
Η Κορσική έχει περάσει από πολλές κατοχές. Από τα αρχαία χρόνια ήταν εστία διαμάχης των μεγάλων γειτόνων της. Αρκετό διάστημα έμεινε κάτω από την κυριαρχία της Γένουας μέχρι που παραχωρήθηκε στη Γαλλία το 1768 με τη συνθήκη των Βερσαλλιών. Η Κορσική δε σταμάτησε ποτέ να επαναστατεί για να αποκτήσει την αυτονομία της. Έχει αναδείξει πολλούς ήρωες, που αγωνίστηκαν για την εθνική της ανεξαρτησία όπως ο Παολί (κινήματα 1793 - 1795). Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Ναπολέων Βοναπάρτης, αν και Κορσικανός, κατάπνιξε τα κινήματα και προσάρτησε την Κορσική στη γαλλική αυτοκρατορία. Στους δύο τελευταίους παγκόσμιους πολέμους η Ιταλία διεκδίκησε την Κορσική, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Στην Κορσική, την περίοδο της τουρκοκρατίας, εγκαταστάθηκαν πολλοί Μανιάτες που έγιναν καθολικοί (Ουνίτες). Η ελληνική γλώσσα εξακολουθεί να ομιλείται στην Καργκέζε, όπως κι η γαλλική και η ιταλική.

8 comments:

γιωργος said...

όμορφο κείμενο..αν και ερωτευμένος με την ιστορία ομολογώ ότι πολλα απ' αυτά μου ήταν άγνωστα...
Καλημέρα σου...

ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ said...

ΚΑΛΗΜΕΡΑ !!!!ΚΑΤΕΡΙΝΑ ....

πολύ ωραίο μα πάρα πολύ ωραίο..λέμε!!!
Κορσική εεεε!!!Κάντε μια στάση από Κρήτη μεριά να ρθω μαζί σας !!!
Ξέρεις ο προ-προ -προ πάππους μου ήταν κορσικανός πειρατής...
Πάντα άκουγα την γιαγιά μου να μου μιλάει για την καταγωγή μου και εγω καμάρωνα σαν ''γύφτικο σκεπάρνι..
Τα παιδικά μου όνειρα ήταν να πάρω μια γαλέρα και να ακολουθήσω τα χνάρια του παππού μου ... Μεγαλώνοντας η φλόγα περισσότερο κατέτρωγε τα σωθικά μου γι αυτές μου τις αναζητήσεις..άλλα τα όνειρα έμεναν όνειρα ... Και ήρθες εσύ να ξανά ανάψεις από το σβησμένο σεντούκι της μνήμης, την τελευταία σπίθα που έκαιγε....
Και τώρα η λαχταρά αυτή επιτέλους θα πάρει σάρκα και οστά ,μαζί με σας συνταξιδιώτες στο όνειρο και την πραγμάτωση του....

Πες μου απλά ποιο λιμάνι θα πιάσετε για να ρθω μαζί σας ..Αν φυσικά το θέλετε;;

Οπως και να χει να σαι καλά ...που με ταξίδεψες...

ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ said...
This comment has been removed by the author.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Kαλημέρα Γιώργο Κάππα. Κι εγώ είμαι ερωτευμένη με την ιστορία και πού να δεις ακόμα τι θα αναρτήσω για τους Μανιάτες και την Κορσική.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Περίπλου με συγκινείς πολύ μ΄αυτά που μου λες. Και εμένα οι πρόγονοί μου ήταν πειρατές της Μέσα Μάνης -Κακαβούληδες. Φορούσαν σιδερένιες χύτρες στο κεφάλι και πέφτανε στα πλοία και τα κούρσευαν.ΑΛλά και στο τελευταίο μου μυθιστόρημα το Μεγάλο ΑΛγέρι έχω την ιστορία ενός μεγάλου μανιάτη πειρατή που συνδέεται με την Κορσική. Το όνειρο του ήρωά μου στο μυθιστόρημά μου είναι να ξαναφτιάξει την γαλέρα του θρυλικού πειρατή παππού του και να ακολουθήσει τα ίχνη του . Είμαστε πολύ κοντά στα μυαλά φίλε μου .Κι αν δεν με πιστεύεις διάβασε το βιβλίο μου και θα το καταλάβεις.Υπάρχουν μέσα στο βιβλίο τρεις επιστολές γραμμένες στην πειρατική γλώσσα της εποχής -18ου αιώνα- που τις έγραψα σα να ηξερα τη γλώσσα κι όλοι νομίζουν ότι τις βρήκα κάπου και τις χρησιμοποίησα.Εγώ πιστεύω ότι τις βρήκα φυλαγμένες μέσα στα DNA μου.Όσο για την Κορσική αν θέλεις μπορώ να σε δηλώσω. Θα φύγουμε μάλλον απ΄ την Πάτρα και θα πιάσουμε Λιβόρνο.Αλλά θα ξέρω καλύτερα την Δευτέρα που θα έχω όλο το πρόγραμμα γιατί αυτή η εκδρομή αναβλήθηκε δύο φορές .Αυτά για την ώρα .

Anonymous said...

Πειρατές, υαξίδια, ανεμοδαρμένοι τοποι, ιστορία... Μακάρι να πάνε όλα καλά στο ταξίδι αυτό και να μας φέρεις πλούσιο υλικό να μάθουμε πολλ΄αμ έσα από τη δική σου ματιά. Κατερίνα μου μια γλυκιά καλησπέρα από τη Νίσυρο.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Καλησπέρα Νίκο μου , θα σας κάνω ρεπορτάζ , μη στεναχωριέσαι .Αυτη τη φορά θα έχει και φωτογραφίες .

Anonymous said...

Κατερίνα μου καλησπέρα,
μη φύγεις πριν μου πεις δυο κουβέντες ε; Οποιες και να είναι αυτές...
το έχεις ολοκληρώσει;