Saturday, June 28, 2008

Τσιουράκης Ιωάννης , ήχος πλάγιος μόνος.... εκδόσεις Μπαρτζουλιάνος

Με συγκίνηση και πολλή αγάπη διάβασα ή μάλλον ξαναδιάβασα τα ποιήματα του φίλου μου Ιωάννη Τσιουράκη που ήταν και ο πρώτος διαδικτυακός μου φίλος 'οταν έφτιαξα το μπλογκ μου . ΄Αφηνε πάντα κάποιο σχόλιο σ ' εκείνες τις αρχικές δημοσιεύσεις μου και μου έδινε την εντύπωση ότι ήταν εκεί όταν τον χρειαζόμουν , πρόθυμος να διαβάσει τις σκέψεις μου και κυρίως τους στίχους μου .Ήχος πλάγιος μόνος , όνομα παράξενο για έναν μπλόγκερ - στην αρχή μου πέρασε η σκέψη ότι ήταν μοναχός- που χρησιμοποιούσε ψευδώνυμο . Γι΄ αυτό κι ο πλάγιος ήχος αλλά και ο μόνος ..... Δεν ήταν βέβαια μοναχός ο Ιωάννης ή μάλλον ήταν ένας μοναχός άλλου είδους , ένας ασκητής της ποίησης.Η ποίηση είναι εξ ορισμού ασχολία ασκητική , διακόνημα κι αποστολή . Χάρηκα που νέοι άνθρωποι αγαπούν με τόσο πάθος την ποίηση στην οποία κι εγώ αφιέρωσα πολλές δεκαετίες της ζωής μου . Μερικοί άνθρωποι έχουν δυο σκιές , όπως εγώ και ο Ιωάννης . Η μια από τις δύο σκιές μας είναι η ποίηση. Την σκιά της ποίησης λοιπόν διέκρινα στα κείμενα του Ιωάννη που τον οδήγησαν στην έκδοση της ομότιτλης ποιητικής του συλλογής "Ηχος Πλάγιος Μόνος" . Ποίηση τρυφερή γεμάτη λεπτότητα και συναίσθημα , κάτι που λείπει συχνά από την λογοτεχνική γραφή . Εγκεφαλικά γράφονται τα περισσότερα κείμενα στην εποχή μας , κλισαρισμένα και κυρίως άψυχα. Η ποίηση του Τσιουράκη είναι έμψυχη , μοιάζει με θρόισμα των λέξεων πάνω στη λευκή σελίδα , με τις σκιές των πουλιών πάνω στους τοίχους των στίχων . Κλείνουν άραγε οι κύκλοι των ποιητών .....αναρωτιέται ο ίδιος ο ποιητής. Όχι δεν κλείνει εύκολα ο κύκλος της ποίησης Ιωάννη γιατί η ποίηση είναι τρόπος ζωής ή μάλλον ισόβια παγίδα κι αυτό το ξέρουμε πολύ καλά όσοι γράφουμε .Ο κύκλος της ποίησης κλείνει με την ίδια τη ζωή του ποιητή , του συγγραφέα , του καλλιτέχνη . Κι εγώ κλείνω μ΄ ένα δικό σου ποιήμα και την ευχή να παραμένεις πάντα προσηλωμένος στην ποίηση με το ίδιο πάθος και τον ίδιο ενθουσιασμό και να μας δώσεις μεγάλο και σημαντικό έργο .

"Τα σπίτια που είχαμε
τα πήραν τα κύματα
παλέψαμε γι΄ αυτά
έμειναν αναμνήσεις στις άκρες του μυαλού
τα χρόνια που έρχονται
έχουν άλλα κλειδιά στα χέρια
άλλες πόρτες ανοίγουν."

11 comments:

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... said...

Με ποια λόγια να εκφράσω μιαν ευγνωμοσύνη που μοιάζει πάντοτε να είναι λίγη μπροστά σ' ένα μεγαλείο ψυχής;
Ευχαριστώ Κατερίνα μου.

Ευχαριστώ, και συγχώρεσε με για τούτο, περισσότερο από τούτα τα λόγια για τα απογεύματα που πέρασα αγκαλιά με τα ποιήματα σου, για τα ξενύχτια ανάμεσα απ' τις λέξεις και πέρα απο αυτές.

Σ' ευχαριστώ πολύ Κατερίνα μου.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Κι εγώ σ΄ ευχαριστώ για την γενναιοδωρία της ψυχής , για την φιλία σου και τη συντροφιά σου στο διαδίκτυο.

Φαίδρα Φις said...

Κατερίνα μου,
δεν καταφέραμε να τα πούμε τελικά.
Ελπίζω ότι το Φθινόπωρο θα είναι πιο εύκολο.
Πέρασα να σου ευχηθώ καλό καλοκαίρι,να είσαι καλά,να περνάς όμορφα και να προσέχεις τον εαυτό σου.

σε φιλώ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Φαίδρα μου , πέρασα από την ΑΘήνα πριν από μια εβδομάδα και προσπάθησα να μείνω μερικές μέρες αλλά στάθηκε αδύνατο γιατί ήταν τόσο ζεστό το σπίτι του γιου μου που δεν μπορούσα να κοιμηθώ το βράδυ κι αναγκάστηκα να φύγω.Την άλλη εβδομάδα όμως θα ξανακατεβώ για τη Μάνη και θα σταματήσω για λίγο.Αν ο καιρός υποφέρεται θα σου τηλεφωνήσω. Δος μου αν θέλεις το τηλέφωνό σου.

Φαίδρα Φις said...

Kατερίνα μου σου έστειλα μέιλ,για δες.Ελπίζω να το έστειλα στη σωστή διεύθυνση.Αυτή που έχεις πάνω δεξιά δεν είναι?

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Δεν το πήρα το εμαιλ .Μάλλον πρέπει να το ξαναστείλεις .΄ΤΟ εμαιλ μου είναι kkarizoni@yahoo.gr

Φαίδρα Φις said...

Κατερίνα στο έστειλα ξανά στο μέιλ που μου άφησες.

Anonymous said...

Κοίτα σύμπτωση! Είχαμε κοινή σκέψη τον Γιάννηκαι οι δυο μας. Πέρασα σήμερα και είδα ότι από χθες του έκανες παρουσίαση. χεχχεχεεε Καλό απόγευμα από τη Νίσυρο.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Τα μεγάλα πνεύματα συναντώνται Νίκο μου .΄Ετσι είναι !

ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ said...

Ενα μεγάλο μπράβο Κατερίνα για την ανάρτηση..
όντως καταπληκτικός ο Γιάννης με πολύ συναίσθημα η ποίηση που γράφει..

Να σαι καλά Γιάννη να ομορφαίνεις με τις λέξεις σου τον κόσμο μας..

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ said...

Έτσι είναι Περίπλου μου .ο Γιάννης είναι αστερι.